tajaan,

DenyutJantung!

Tuesday, May 25, 2010

[ GAMBAR ] Kalimah Aliff Lam Lam Ha ( ALLAH ) di Crocs











kebetulan atau sindiran?

pendapat anda?

credit untuk : Apabila Gadis Kampung Menulis Blog,

nak tau lebih lanjut pun pergi situ okk,

gadis, kite pinjam satu comment jugak ye untuk mintak pendapat yang lain,

ape comment korang dengan comment ini?

Salam,

Tak perlu kita terlalu serius dalam menilai semua ini. Mungkin hanya sekadar kebetulan.

Yang penting sudahkah kita tanya diri kita benda yang paling penting sekali jika kita benar2 sayangkan Islam:

SUDAH SOLATKAH KITA???
CUKUPKAH SOLAT KITA???
BERAPA KALI KITA BACA KALAMNYA???
FAHAMKAH KITA AKAN ERTI KALAMNYA???
SUDAHKAH KITA BETUL2 BERIMAN DENGANNYA???

Kalau kuat iman di dada, semua ini hanyalah sekadar mainan sahaja. Setiap apa jua yg dilakukan manusia, Allah yang merancangnya untuk melihat bagaimana kita menanganinya.

Sekadar renungan.

Wallahualam.


tak paham ape sebenarnye dendam si kafir, apa mereke dengkikan dengan agama kite?
korang paham? meh kongsikan sikit..


gadis, kalau tak selese saye selitkan comment ceo tu, bagitau nanti saya delete laju laju,
janji ;p

errr, panggil gadis je takpe kan?






19 comments:

Pocket said...

kita nampak apa yg kita nak nampak, viceversa,

kalau dah ati tu nak kaitkan jer design tu ngan Alip Lam Lam Ha,
hatta design kapet kat KLIA pun buleh jadi...

dua titik dan satu garisan jadi muka kan... :)

so anda mahu nampak?

Arisa Mihashi said...

tidaaaaaaaaaakkkkkkkkkkk! aku ade byk crocs.

'Cikgu Padi' said...

saye setuju...mungkin ia suatu kebetulan?kalau betol pon untuk individu ia bergantung pada niat pemakai..tetapi sebagai umat islam perihatin majoritinya kita harus melakukan perubahan dan tentangan jika benar dan sahih perkara ini.....

Nur -al- Ain said...

@Pocket

betul jgk kan, rasenye bergantung kpd niat jugak kan, tak kan kite terniat nak pakai selipar buaye yang bertulis kalimah suci tu...

Nur -al- Ain said...
This comment has been removed by the author.
Nur -al- Ain said...

@Arisa Mihashi

hahaaaa.. sabar sabar, jgn buang dulu, tanye pendapat pakar k

Nur -al- Ain said...

@'Cikgu Padi'

ape la dendam mereke si kapir ni kan cikgu.. tak sudah dengkii

rATu kEBaYA said...

mungkin kebetulan.. atau kita terlampau teliti.. dengan sesuatu benda tu.. contohnya gambar cahaya bersinar, tapi menyerupai salip.. sekali pandang nampak mcm cahaya, tapi 2 kali pandang dah nampak mcm salip.. 2 kali kita pandang mungkin kita ni terlalu teliti dengan sesuatu benda tu.. apa2 pun terpulang pada setiap individu tu menilai sesuatu pandangan tu..

naz said...

niat paling penting:) jgn kita marah tapi tetap tak buat apa yang patut

Yatre Hayati said...

hye ain....

owh its ok. u can take it. kita tak cakap benda itu sahih ataw tidak k..cuma sekadar berkongsi apa yang saya tahu...yang lain jangan cepat melatah k...

Roronoa Zoro said...

hmm.. tak tahu nak kata apa... hmm.. kena tanya ustaz dulu..

noor afzan said...

Wallahua'lam..
Hanya Allah yang maha mengetahui.

tapi, kalau dah ragu2 tu jangan la pakai k..
selidik dulu kalau ada.

Nur -al- Ain said...

@rATu kEBaYA

betul jgk tu, mungkin kite terlampau teliti, tapi tkt jgk ni propaganda mereke kan..

Nur -al- Ain said...

@naz

yup.. betul.. kene la buat yang patut kan.. ;p

Nur -al- Ain said...

@Yatre Hayati

thanks babe ;)

Nur -al- Ain said...

@Roronoa Zoro

tu la, kene tnye golongan cerdik pandai la kan.. ni bukan bende kecik kann

Nur -al- Ain said...

@noor afzan

betul.. kalau ragu2 nnt dah haram plak kann

amalina binti anuar said...

saya pon ada terpikir gak. adakah sekadar kebetulan atau pon maksud lain.

AQMAR said...

SAYA RASA MULUT CROCS ORI XNGANGA CAMTUE. SILA LA LAYAN ARTICLE SAYA. MY OPINION ACT. IF IM RITE..IF WRONG MY APOLOGY..=)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails