tajaan,

DenyutJantung!

Friday, May 21, 2010

[FAKTA] Facebook YAHUDI!

hari ini, topik yang ingin didiskusikan sangat berat.
heheee, ayat forum perdane jap.
topik ni silapsilap akan membawe bencane kepade diri empunya badan,
tapi aku redha.
niat nak berkongsi ape maklumat yang ade, biarlah aku dicerca dan dihina... uhuluhkkk, dah ke laut dah minah ni,

ok, jom start,

kalau sebut pasal facebook, mai habak kat cek sapa tak tau pasal facebook ni? anak keponakan cek umuq 9 tahun dah main facebook. mane mane heboh sane sini pasal facebook, samapi pernah terjumpa blog yang pemilik blog jadikan Mark Zuckerberg idola. nak jadi macam dier. eh, tapi sebelum cakap gitu dah check ke latar belakang mamat ni?

ade negare yang dah pun mengeluarkan fatwa bahawa facebook adalah HARAM! para ulama di Jawa Tmur sepakat mengharamkan FB. tapi di Malaysia, seorang ulama pulak cakap harus ade facebook, menimbulkan keraguan la jugak kan. tapi mungkin anda pun akan raguragu dengan facebook lepas bace kenyataan yang nak saye kongsi ni,


http://1.bp.blogspot.com/_cHc87g-dJTg/SkQ5WXYpClI/AAAAAAAAA_A/cup1hSsAgXA/s400/untitled.bmp


pengasas Facebook, iaitu Mark Zuckerberg dilahirkan dalam sebuah keluarga Yahudi-Amerika dan dibesarkan di Dobbs Ferry, Westchester County, New York. Mark pernah menuntut di Universiti Harvard dan pade ketike itulah dier menggodam laman sesawang universiti untuk mendapatkan profail peribadi para pelajar tanpa kebenaran mereka. yang paling menarik, anda perlu tahu bahawa, Mark merupakan seorang ahli aktif kepada sebuah pertubuhan persaudaraan Yahudi Amerika Utara, Alpha Epsilon Pi Fraternity (AEPi)?


http://1.bp.blogspot.com/_cHc87g-dJTg/SkQ5vXIRU9I/AAAAAAAAA_I/yYsDyG0pNaA/s400/untitled2.bmp


antara pengiktirafan yang pernah dier dapat ialah :

1. Majalah Time telah mengiktiraf Zuckerberg dalam ranking ke 52 daripada 101 tokoh sebagai antara 'tokoh paling berpengaruh dunia 2008, iaitu sebaris dengan nama besar Barrack Obama dan Dalai Lama,

2. majalah Forbes Top400 telah menyenaraikan Mark Zuckerberg sebagai individu ke-321 terkaya Amerika daripada 400 individu lain pada 2008.

3. Zuckerberg merupakan individu termuda pernah disenaraikan Forbes, ketika usianya baru mencecah 24 tahun dengan kekayaan peribadi sebanyak USD1..5 billion

Sedikit Info tentang AEPi:

1) Diasaskan untuk membantu lelaki Yahudi mencari pasangan Yahudinya.

2) Ia juga bertujuan untuk mengekal dan menguatkan hubungan sesama Yahudi diperingkat sekolah tinggi dan di bidang pekerjaan nanti

3) Mengekalkan idealisme Yahudi supaya terjaga di sudut nilai, etika, dan menyiapkan peserta untuk menjadi pemimpin negara dan organisasi Yahudi pada masa depan dan dalam pelbagai lapangan bidang profesional.

4) Mark Zuckerberg termasuk dalam senarai alumni AEPi yang masyhur namanya.

5) AEPi berkait secara langsung dengan Israel melalui Ikatan Inisiatif Israel

6) AEPi sangat berkait rapat dengan kebanyakan pertubuhan Yahudi/Zionis antarabangsa seperti AIPAC, Hillel, Israel on Campus Coalition, Aish HaTorah, Chabad on Campus, Hasbara Fellowships, B'inai Brith International, Shaare Zedek, Chai Lifeline, Holocaust Museum, dan Gift of Life.

masih belum ragu?

kalau difikir, ape motif mamat ni nak buat facebook? tak yah tanye la soalan loklak, dah tentu nak kayo bebbb,
keuntungan Facebook datang daripada iklan-iklan yang dipapar. Semakin banyak pengguna dan pengunjung Facebook, maka semakin banyak pulalah keuntungannya.

macam ceritenye kau berblog dan bernuffnang jgk la alkisahnye kan ;)

tapi kite dapat seciput, dier dapat jutajuta woooaaa
persoalannya, ada tak kemungkinan besar, sedikit dari keuntungan mamat ni disumbangkan untuk membiayai dana perang Israel menentang umat Islam di Gaza, Palestin dan umat Islam di seluruh dunia?

ok,mungkin tak baik nak buruk sangke kan,. mungkin duit tu dier je la joli. tapi macam mane plak kalau positive mamat ni biaya dana perang israel? maknenye kite pun terlibat same dalam membunuh saudara islam kite. lepas tu kite balik derme untuk tabung palestin la ape semue, lepas tu kite jugak yang menangis konon kesian tengok mereke, tapi hakikat sebenar, kite samesame bunuh saudara islam kite.


aku sekadar berkongsi, ni sedikit research yang aku buat la. aku pun bukan baik sangat, banyak bende baik yang aku miss nak buat, tapi pengkongsian ni pun niat aku murni nak bagitau. tak suruh pun korang delete account facebook, itu tepuk dada tanye hati la.

ni sebenarnye entry dah lame bertape dlm draft aku, tadi aku terkejut ramai buat cerita pasal facebook, oo rupenye sebab Facebook umumkan hari ni hari melukis Nabi Muhammad swt sedunia. apo la kau mark.

lepas ni nak buat research blogspot ni sape pemiliknye pulak. jangan la Yahudi..

tapi kalau dah waswas,hukumnya haram kan?

lepas dah comment, nak kasi mantap knowledge pergi SINI


:sampai macam ni sekali addict FB, hehehe:


comment la ape saje, akan ku publish semua tanpe mengire jenis comment yang diberi.

17 comments:

Rashid said...

ain.. itulah. Risau ada tangan-tangan yahudi dibalik tabir fb..


uisss.. gambar apa kat bawah tu? adoii...

Nur -al- Ain said...

cikgu.. soryyyy, heheee. tu ain google addicted FB, tu yang kuar tu. heee

ApekxHensem™ said...

gambar last tu mcm xbetul ja amoi...hehehe..ade ke addict smpe cmtu hikhik

Nur -al- Ain said...

apex, tu hasil belas ihsan google .. heheeee

yanmie said...

dah lama tau pasal benda nie tu pasal dh lama x aktif kt FB tu, tp tgk ramai yg masih addicted dgn FB nie

Redbloodsnow said...

hahahaha..yg tang last pic n baca statement ain ttg last pic tuh watkan zie tergelak plak..hikhik. a'ah kan..xkan lah sampai gitu sekali addict nyer :P

uncle said...

uncle ada FB tapi tak pernah bukak langsung hahaha...memang uncle tau pengasas dan pencipta FB tu dari geng yahudi..malas nak komen sebab kalau tgk..dari segi manfaat dia tu..kita tgk dari segi sudut positif lah..dari segi negatif..bila terlampau addict takut tertinggal solat ke hapa ker..mgkin itu matlamat yahudi yg tak jemu-jeu buat mcm-mcm cara nak memesongkan akidah umat Islam..weh pjng giler uncle komne..tapi yg pic last tu uncle sokong...posisi tu macam dah abis projek jer.hahahah

Sufi Asri said...

sebenarnya ada kebaikan dan keburukan fb nie...
yg buruk tue tgn yahudi.. banyak menda diorng leh buat dgn maklumat kita..

yg baik tue kita leh jumpa ramai kawan2 n senang kontek dan sebarkan islam.. hmm..

aku dilemma.. xmau main fb jugak..

terokai seni said...

ADA TAPI TAK AKTIF PON

YANG BAWAH SKALI TU BUKAN FB TAPI BF

Penulis Rindu said...

salam benda ni memang kita ketahui..pelan pelan kita..rungkaikan

Nur -al- Ain said...

yanmie, mmg ramai addict fb.. pasrahhh

Nur -al- Ain said...

red, heheee, gitu la gamaknye.. tak boleh blaaa kann

Nur -al- Ain said...

uncle, erkkkkkkk. uncle siap skoden.. hahaaa. ye la, mmg ade manfaat, tapi keburukan pun byk kot.. huuu

Nur -al- Ain said...

rorozora, sebarkan islam? mcm xpernaj lihat post sebegitu. heheheee

Nur -al- Ain said...

cemomoi. hahaaaa, yo ko. eh ape tu BF?

Nur -al- Ain said...

abu luqman. ye la kan. slowslow la kite ;)

dzhafqimmurai said...

Alhamdulillah… Syukurlah saya tiada Facebook (FB), tapi saya hanya ada Twitter sahaja. Jikalau kita betul-betul orang Islam yang mengaku bahawa Allah Tuhan Maha Esa & Nabi Muhammad Salallahu Alaihi Wassallam adalah Rasulullah atau pesuruh Allah, kita mestilah patuhi segala perintah-Nya & jauhi larangan-Nya. Orang Yahudi tiada yang lain hanyalah orang-orang Kafir yang tidak mahu mengiktiraf Allah SWT tuhan kita & sanggup berbuat apa-apa saja yang diingini untuk menjebakkan kita orang-orang Islam ke dalam perangkap mereka & kebinasaan (dengan FB ciptaan orang Yahudi). Wallahu A’lam, Allah Lebih Mengetahui… PS – jom Twitter, FB stinks ruins our lives.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails