tajaan,

DenyutJantung!

Friday, June 4, 2010

Mereke Juge Punye Hati Perasaan

hyeee ;p Pagi tadi kan, seawal jam 7 pagi, Ain pergi hantar sepupu Ain , Iman pergi sekolah. dier bangun lambat, tertingal van. selaku kakak sedare yang prihatin, saye pun pergi hantar. hujan lebat tak ingat punye la, air naik kat jalan tu. ujan lebat sampai muke Ain kene lekat kat cermin tu, Ain kan rabun. aduhhh.

kisah yang nak kongsi, Ain kesian tengok orang yang bwk motor, bawak basikal, ye la air tinggi kan kat jalan raya tu, sepatutnya kite bawak la slow.. kot ye pun dh lambat pegi keje, kesian mereke tu basah lencun sebab kene simbah la kan. ishhh, tolong la berhati perut sikit, kesian la orang lain.

cube awak kat tempat mereke, tau la kerete awak mahal, memang beli nak pecut pagi pagi, tapi kan hujan, air tinggi.. macam dipukul ombak orang yang naik motor n basikal tu. wlaupun yang naik basikal tu bukan orang kite, Nepal ke Bangla ke, diorang tu tetap la manusie kan, ade hati dan perassan. kite pun kene la hormat diorang jugak. mereke ade hak untuk hidup selese jugak.

nanti mereke sumpah awak, tetibe eksiden depan tu, ape nak kate? doa orang teraniaya kan makbul pastu hari ni dah la jumaat. ishhhh..

ok dah cerite, hati dah lege. mintak mintak tak naik satu lagi koleksi jerawat. jerawat naik bagaikan cendawan tumbuh selepas hujan sekarang ni. ade tak tips hilangkan jerawat? pencucui muke ape yang best ha?


sekadar berkongsi

renung-renungkan, dan selamat beramal ;)




16 comments:

si[jari] telunjuk said...

memang kesian sape yg kene percikan air tuh...uhuk...uhuk..dulu2, masa zaman nek moto, mmg salu je kene simbah ngan air lopak...uish,,mmg tak prihatain tul pemandu kereta tuh

Syafrizal said...

saya salah seorang penunggang motorsikal yang bukan mat rempit.. selalu kena macam tu.. memang sakit hati.. takpe Allah akan balas..

cemomoi said...

pnah gak air terpercik ke mulut time bawak motor.. dorang ni nak kata salah tak kata pon salah... sendiri mau ingat laa

Legasi Piston Pecah said...

a'ah kan..aku yang selalu bawak motor memang dah biasa jadi mangsa kes2 macam nih..kadang-kadang yang bawak kereta tuh pon tak perasan,ye la hujan lebat menyebabkan kualiti pemandangan kurang baik...

----------

Entri Baru : [REVIEW] Lagenda Budak Setan

zulhilmiyunus said...

setuju! kecian mereka. waahhhh cik ain. suke baca in belog la. xD

Roronoa Zoro said...

bukan bawak moto jer... jalan kaki pon penah kena.. bast##d yang x penah naik moto atau jalan, mmg x pernah kasihan kt org.. huhuhu~

Aiza Hanis S. said...

hantar iman? teeeheeee ;p kalau tak tu kojo rutin den tu. sajo budak tu buek bangun lambat dio. haha

cracked bunny said...

eiii.terokk!

btw.hilangkn jerawat versi cpt tp kn thn pedih.letak serbuk kulit kayu manistp thn pedih sekejap 5 minit mcmtu. =p

Nur -al- Ain said...

jari telunjuk,
sabar2.. nasib la tu.. sabar la yeee

Nur -al- Ain said...

syafrizal,

betul.. tapi kite doakan la yg terbaik. tak baik doa yg buruk.. ;)

Nur -al- Ain said...

cemomoi, sonyum yo la.. sojukkan hati

Nur -al- Ain said...

legasi, itu pasal bwk kete kene bwk slow2 ;p

Nur -al- Ain said...

zulhilmi, alaaaa. belog main2 je. hehee

Nur -al- Ain said...

roro, sabar2.. jgn mrh2.. kite kene kawal emosi okk ;p

Nur -al- Ain said...

aiza.. heheeee ;p tu la tuuu.. pasrah yo laa

Nur -al- Ain said...

bunny, penah buat duluu.. mmg pedihh.. huuuu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails