tajaan,

DenyutJantung!

Saturday, April 17, 2010

tinggalkan alam maya ini untuk yang lebih nyata..pergilahh

letih betul hari ni, rasenye kalah letih pergi menuai padi. tapi kata orang letih belajar perah otak tak sama macam kerah keringat. Rasa nak muntah siapkan project paper Financial Accounting. nasib baik paper ni takde thesis. kalau ade? hadap la kau. tu la buat keje last minute lagi. apsal nak bising bising letih. padan muka. tapi memang sebenarnya ini semester yang sangat meletihkan.

teringat kisah seorang atlet yang satu masa pernah jadi johan dalam sukan-ape-tak-ingat. satu hari dier terkene HIV sebab pemindahan darah, bukan sebab dier menagih ke ape, tapi yang kagum bila wartawan tanya, ada tak die rasa menyesal, dan marahkan tuhan kenape dier yang jadi. apa salah dier, sampai dier yang dapat HIV, tapi jawapan beliau. No, tiada sebab saya nak marah tuhan, sebab masa satu ketika saya berjaya dapat johan, saya tak pernah tanya tuhan kenape saya yang dapat johan? bukan orang lain. siapa saya untuk bertanya mengapa hari ini saya yang ditimpa musibah ni..

;p

so, easy kan, jangan tuding jari salahkan sesiape, salahkan diri sendiri, muhasabah diri sendiri. kan nanti bile habis jadi pengerusi majlis kita cakap, yang baik dari Allah yang buruk dari diri saya sendiri, ha, camtula. jangan tau cakap je, kene aplikasikan.

ok, sekarang dah lupe apa kisah hari ni, bertazkirah jap. HEHE ;)

pagi pagi lagi dah pegi menuntut ilmu. paper sem ni,killer paper nye ialah FAR400. regarding Financial Reporting Standard.

pening la sebab paper ni memerlukan critical thinking dan kene think beyond. memang teruk la kalau blur. comfirm tak dapat buat.

paper Far 25hb, tapi tak study lagi. ok, malam ni kalau tak de buat ape, kite mule study ye. om rakan rakan, kite tinggalkan sebentar dunie maya untuk realiti.

bye ;)

wish me luck ya!
n,
i wish best of luck to all of you ;p


3 comments:

miss lolly a.k.a luvfareda said...

Warghh kagum betul dgn jawapan atlet tu :)

miss lolly a.k.a luvfareda said...

Warghh kagum betul dgn jawapan atlet tu :)

Nur -al- Ain said...

miss lolly, sentap kn jwpn tu ;p

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails