tajaan,

DenyutJantung!

Wednesday, September 2, 2009

oreo cheese cake yang sempoi

resipi oreo cheese cake

bahan2 yang diperlukan ialah :

PHILADELPHIA Cream Cheese ( brand KRAFT )

biskut oreo 3 paket
gula pasir
buttercup (1/2 je)

mule2 korg hancurkan oreo tu ( 1 paket + stgh)..
kalau aku aku tak gune yang cream oreo tu..
xsuke, aku buang ambk biskut je.. blend kering or tumbuk2 smpi agk hancur..
ni utuk buat base kek tu..

pastu panaskan periuk, then masukkan butter, bile butter dh cair masukkan oreo hancur tu..

ok, siap dah pun base dier..
korg pun letak la kt dlm loyang.. rate2kan dier..

ok, skang,
ambk cream cheese tu and mix with sugar and lagi setgh peket oreo yang ko patah2kan je..
xyah tumbuk.. ok.. kalau umh korang ade mixer, lg bgs.. mix cream cheese + sugar smpi dier kembang pastu baru masukkan oreo tu..

bagi aku yang menyewe, dan xde mixer kt umh, aku pakse je akk umh aku pukul cream tu + gule smpi agk2 kembang pastu mskkan oreo.. tapi x kembang sgt pun, tapi rase dier sedap jgkkk mehh..

haaa.. skang ni ko pun letak la cream tadi tu atas base yang dah buat td,,

yeyeyeyeyeyeye~~ kek dah siap.. sejukkan dlm peti ais.. best99.. aku suke kek ni.

kat kotak crem cheese tu ade cara buat and ingredient yg lg macam2.. lg sdp kot, tapi aku buat yang simple2 je, mkn sndri je.. nnt nk bg mak mertue baru la buat yang baikkk punyee! hiii x)

yeah! sile cube. anda pasti gembire.. --->>> ini tagline aku bile masuk pertandingan chef selebriti ideal lg 8 thn akan dtg.. hehe..




2 comments:

fiqah idris said...

mana gmbrnye??
anyway.ko memang mantap buat kuih rupenye.

Nur -al- Ain said...

wakakaka..
kek sempoi2 je..
hihi.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails