tajaan,

DenyutJantung!

Saturday, May 16, 2009

contest


( aku buat banner nk markah lebeh ni woi!
bro, kasi up markah saye ni, hehe )

dah lame dh tau bro JOE buat contest,
tapi cr mase dan mood dulu,
and this is the right time.
moh pakat ramai2 join ini contest!
baju tu 'semart' bangat,
berminat??
mai klik >>>>SINI<<<<
-------------------------------------------------------------------------------

Habibah Bte Bujang,
dier insan agung dlm hati ini,
insan terpileh untuk aku sanjung dan puja,
segale yg ade di bumi ni x mampu tanding betape syg aku kt dier,
walaupun aku hanye berpangkat cucu,
tapi syg nye aku kt nenek, lebih dr segalenye.
dari kecik, nenek yg jaga, asuh aku,
tak pelik kn kenape syg aku tumpah kepade insan ni.
aku pernah mimpi nenek pegi, dan aku nangis tak terhingge,
xsanggup nk lalui detik tu..
mesti kosong.

ingat lg betape hancur perasaan bile dpt tau nenek sakit..
sedih yg teramat
dalam sedih tu,
hibe, x sanggup nk kenang..

pagi tu mama call,
mama x sanggup nk rahsiakan lame2,
walaupun sume uncle and aunty larang mama bg tau aku yg nenek sakit,
mereke tau betape aku rapat dgn nenek,
mama xnk aku salahkn mama kalau mama rahsiakan hal ni.
nenek mengidap kanser payudara,
sedih..aku sedih sgt,meraung.
akibatnye - aku menangis sehari tu,
g kelas dgn muke blur, mate bengkak,
blaja dgn linangan air mata.

kawan2 yg tau bg semangat,
yakin nenek cekal dan mampu nk lawan sakit tu.
papa bg semangat yg kuat untuk aku.
mujur ade dier,
sanggup dtg dr seremban,
untuk pinjamkn bahu untuk aku nangis
aku kuat sikit tika itu.

x tunggu lame,
aku balik umah,
nenek menanti dan aku menangis mntk nenek jgn tgglkn aku
tolongla,
ain x ready.. aku yakin tah cm ne aku nk truskan kelas kalau hati ni rndukan nenek,
aku yakin aku blum mampu,
nenek janji nenek akan kuat untuk lawan sume sakit tu,
perasaan aku sedikit terubat.

hari nenek sepatutnye dioperate,
berlaku kekecohan skit,
nenek operate utk buang sebelah dr breast.
nenek operate pade mase yg x sperti yg dijanjikan,
aku plg ralat sbb x sempat nk jumpe nenek sebelum nenek masuk dewan bedah,
aku nangis, marahkan doc kenape ikut suke dier je.
aku sedih x sempat cium nenek dan bg semangat kt nenek,
dalam hati aku doakan kesejahteraan nenek,
mntk tuhan jgn ambk nyawe nenek..
3 jam kemudian nenek kuar dr dewan bedah,
nenek nmpk sakit, lemah,.
air mate aku bergenang lagi.
nenek, nenek mesti kuat tau.
aku pegang tgn nenek,
sebagai semangat untuk nenek,
moge dier tau aku ade disisi dier.

xlame pastu nenek sedar,
dh ramai yg dtg melawat nenek,
nenek kuat,
dier bork dgn org2 tu.
tp dgn nade suare yg agak lemah.,
mlm tu aku tgu nenek,
nenek x larat g toilet,
aku yg tadah kencing nenek,
sumpah aku bangge dpt buat tu sume,
aku gembire dpt berbakti kt nenek,
mlm tu dan seterusnye aku yg tgu nenek,
sesekali bergilir dgn mak cik atau mama aku.
alhamdulillah,
nenek x lame sgt kt hospital,
dh boleh balik umh.
gembire , selese skit nenek nk baring, nk tdo.
umah sendiri.

skang nenek dah semakin sihat,
skang pun dh mule buat giliran anak2 nenek yg kene jage nenek,
diorg bergilir masak utk nenek.
aku bangge punye keluarge cm ni.
muhibah dan bertanggungjawab.

nenek skang dah semakin ok,
dah kuat nk berjalan sane sini,
ke masjid, kedai bunge, g blaja,
ajar org ngaji.
mujur nenek kuat,
aku harap ketabahan tu xkn disentap oleh ape pun halangan.

nenek,
semoga panjang umur dan sentiase mengukir senyuman,
mmg nenek suke membebel, tapi ain senang dgn bebelan tu.
walau ape pun jadi, ain akan jage nenek,
walau sekaye mane, segah mane ain nnt,
kalau nenek panjang umur, ain xkn lupe kn nenek,
ain xkn abaikan nenek.
ain sanggup jage nenek dlm ape pun kondisi nenek.
ain janji.
i do love u so much,

luahan hati,
Nurul Ain Bte T.Tairuddin

-------------------------------------------------------------------------

17 comments:

joegrimjow said...

siap adew gambo ku lagi
kekeke
bgus btol kamo ni

mecey2

nur-al-AIN said...

tu dgn hrpn menang tu,,
bodek kuat.
hehe x)

armouris said...

info tentang kanser payudara kat sini - Pengesanan Awal Kanser Payudara

CaPiQa said...

dear, at least kamu berkesempatan berbakti dan merawat nenek.

ada orang lain kehilangan nenek tanpa sempat bersamanya di penghujung hayat. contohnya, saya.

semoga nenek kamu dikurniakan kesihatan yang berpanjangan ye. ^_^

Mohd Nasri Md. Nasir said...

smoge nenek kamu sihat sntiasa..
amin..

Precious said...

gud luck! Sayang nenek ...

nur-al-AIN said...

thanks armouris x)

nur-al-AIN said...

to capiqa,
thanks 4 da courage!

nur-al-AIN said...

to nasri,
thanks..doa kalian diharap termakbul!

nur-al-AIN said...

to precious
thanks ya!
syg nenek sgt2!

joegrimjow said...

kekeke
mungkin bodek menjadi?
hohoho
tgu n lihat ek

kojah said...

moga nenek sihat selalu...

tompang lalu =)

nur-al-AIN said...

to kojah,
thanks ya!

nur-al-AIN said...

to kojah,
thanks ya!

bee said...

jadi cucu yg bek...bgus2...jgn tingl nenek..

nur-al-AIN said...

to bee,
tak kan tinggalkan..
tu nyawe ain tu..

joegrimjow said...

huuuu

da tanda daaa
heee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails